Komisja Europejska pokryje koszty transportu 11 osobom z Polski, które chciałyby uczestniczyć w ICT Proposers’ Day 2016.
Największe spotkanie informacyjno-brokerskie w obszarze ICT– ICT Proposers‘ Day 2016 odbędzie się w dniach 26-27 września, w Bratysławie. Spotkanie organizuje Komisja Europejska we współpracy z sieciami NCP i EEN. Podczas niego zostaną omówione tematy nadchodzących konkursów związanych z ICT w programie Horyzont 2020.
ICT Proposers’ Day 2016 będzie także okazją do spotkania potencjalnych partnerów do projektów składanych w obszarze ICT i w pozostałych obszarach tematycznych programu Horyzont 2020, gdzie kluczowe jest zastosowanie technologii ICT. Podczas sesji networkingowych będzie możliwość prezentacji organizacji, obszarów badawczych i pomysłów projektowych oraz zapoznania się z pomysłami innych uczestników spotkania, a tym samym nawiązania bezpośrednich kontaktów pod przyszłą współpracę.
Podobnie jak w poprzednich latach, Komisja Europejska sfinansuje podróż (wyłącznie koszty transportu) naukowcom i przedsiębiorcom z tzw. nowych krajów członkowskich.
Zasady dofinansowania określone przez KE:
- koszty transportu: przejazd pociągiem (pierwsza klasa) lub przelot samolotem (klasa ekonomiczna); nie przewiduje się zwrotu kosztów w przypadku przejazdu samochodem, autobusem czy taksówką;
- agencja turystyczna obsługująca KE skontaktuje się z każdym wybranym uczestnikiem indywidualnie w celu uzgodnienia szczegółów przejazdu. Agencja będzie rezerwowała i opłacała bilety na uzgodnionej z uczestnikiem trasie;
- wybrane osoby nie mogą we własnym zakresie ani rezerwować ani też opłacać biletów za przejazd, ponieważ Komisja Europejska nie będzie dokonywała zwrotów poniesionych kosztów;
- w przypadku rezygnacji z udziału lub zamiany zaproszonej osoby należy odpowiednio wcześniej powiadomić KE za pośrednictwem eksperta z Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;
- zmiany po dokonaniu rezerwacji i wykupieniu biletów (zwłaszcza na samolot) nie będą możliwe.
W celu wyłonienia osób, które zostaną zgłoszone do dofinansowania przez KE, kandydat musi zgłosić do Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE (KPK PB UE) swoją kandydaturę wysyłając następujące informacje:
Wypełniony, kompletny formularz: ICT_2016_PARTICIPANT FORM zawierający:
- dane osobowe i kontaktowe
- informacje, z jakiego miasta będzie planowany wyjazd/wylot (informacja niezbędna dla agencji organizującej transport).
- Linki do:
- wypełnionego publicznego profilu potwierdzającego rejestrację na ICT Proposers’ Day 2016 (link 1)
- wypełnionego profilu na sesje networkingowe- Face2Face Brokerage event– organizowane przez projekt Ideal-ist 2018 oraz sieć Enterprise Europe Network (link 2),
- opcjonalnie link do prezentacji zgłoszonej do sesji tematycznej (link 3).
Aby spełnić wymagania zgłoszeniowe należy po kolei:
- Zarejestrować się na ICT Proposers’ Day 2016:
Wypełnić wszystkie wymagane pola i zaznaczyć opcję „I want a Public Profile”. Po zakończeniu rejestracji profil znajdzie się na liście uczestników spotkania.
Wyszukać swój profil, skopiować link do niego i wstawić do ICT_2016_PARTICIPANT FORM – link 1.
- Zarejestrować się na Face2Face Brokerage event
Wypełnić profil Face2Face. Obowiązkowe jest wypełnienie opisu ORGANISATION INFORMATION (ABOUT US,AREAS OF ACTIVITY) oraz COOPERATION PROFILE.
COOPERATION PROFILE powinien zawierać opis (do wyboru):
– H2020 ICT PROJECT IDEA (pomysł projektowy do konkretnego konkursu H2020)
lub
– H2020 ICT EXPERTISE (przedstawienie zakresu kompetencji instytucji pod konkretny konkurs).
Po zakończeniu rejestracji profil znajdzie się na liście uczestników spotkań Face2Face Brokerage event. Zbiorcza lista profili dostępna: https://www.b2match.eu/ictproposersday2016/profiles
Wyszukać swój profil, skopiować link do niego i wstawić do ICT_2016_PARTICIPANT FORM – link 2.
Przykłady:
H2020 ICT Expertise: https://www.b2match.eu/ictproposersday2016/participants/92
lub
H2020 ICT Project Idea: https://www.b2match.eu/ictproposersday2016/participants/69
https://www.b2match.eu/ictproposersday2016/participants/116
- Zarejestrować się na sesję tematyczną (OPCJONALNIE)
Wybrać z agendy jedną lub więcej sesji tematycznych. Zgłosić swoją prezentację: w sekcji „Presentations” link „Submit your own”.
Taka prezentacja (maks. 5 min.) powinna zawierać informacje o instytucji plus wstępne informacje o pomyśle projektowym pasującym do tematu sesji.
Wyszukać swoją sesję, w ramach sesji swoją prezentację, skopiować link do prezentacji i wstawić do ICT_2016_PARTICIPANT FORM – link 3.
Przykład: https://ec.europa.eu/digital-single-market/events/cf/ict-proposers-day-2016/item-display.cfm?id=18612 prezentacja zgłoszona do sesji International Cooperation
Zasady formalnej weryfikacji zgłoszeń:
- oferta finansowania kosztów podróży ze strony KE skierowana jest do naukowców i przedsiębiorców, którzy wyrażą gotowość do wygłoszenia prezentacji podczas sesji tematycznych oraz uczestnictwa w sesjach brokerskich.
Prezentacja ma dotyczyć zaprezentowania organizacji macierzystej uczestnika spotkania oraz pomysłów projektowych związanych z obszarem ICT (maks. 5 min. prezentacja przygotowana w ppt); - z każdej organizacji dofinansowanie może uzyskać tylko jedna osoba;
- w przypadku dużych organizacji (np. uczelni) będzie brane pod uwagę pochodzenie z danej jednostki organizacyjnej (np. z wydziału, katedry czy zakładu);
- pierwszeństwo będą miały osoby i organizacje, które w poprzednich latach nie uzyskały dofinansowania;
- kolejność nadesłanych kompletnych zgłoszeń (ICT_2016_PARTICIPANT FORM) będzie brana pod uwagę;
- niekompletne formularze nie będą brane pod uwagę (nie dotyczy pola z link 3);
- linki zawarte w formularzu (ICT_2016_PARTICIPANT FORM) muszą prowadzić do pełnych opisów składających się z co najmniej kilkudaniowych informacji;
- na zgłoszenia czekamy maks. do niedzieli, 24 lipca 2016 (do końca dnia- do 24:00). Zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę;
- zgłoszenia należy wysyłać na adres:
aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl
Zasady merytorycznej weryfikacji zgłoszeń:
- ocena zbieżności pomysłów projektowych i ofert partnerstwa z założeniami konkursowymi tematów związanych z ICT w nadchodzących konkursach programu H2020 w latach 2016-2017,
- wyżej oceniane są COOPERATION PROFILE zawierające H2020 ICT PROJECT IDEA (pomysły projektowe), niżej te z H2020 ICT EXPERTISE,
- zgłoszenia zawierające link do prezentacji (link 3) są dodatkowo punktowane.
Weryfikację zgłoszeń przeprowadzi zespół ICT z KPK PB UE, wspólnie z reprezentantem z MNiSW- delegatem krajowym do Komitetu Programowego ICT.
Terminy:
24.07.2016 r. (godz. 24:00) – ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń do Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;
28.07.2016 – wyłonienie listy uczestników i wysłanie powiadomienia do wybranych osób;
28.07.2016 – wysłanie listy wyłonionych uczestników do KE.
Do niniejszej wiadomości dołączony jest formularz:
- ICT_2016_PARTICIPANT FORM dostępny pod linkiem: http://www.kpk.gov.pl/wp-content/uploads/2016/07/ICT_2016_PARTICIPANT_FORM.xlsx
Więcej informacji o spotkaniu ICT Proposers’ Day 2016na stronie wydarzenia.
W razie pytań prosimy o kontakt:
Aleksandra Ihnatowicz
tel. 795 112 967