Komisja Europejska informuje, że w związku z sytuacją spowodowaną pandemią koronawirusa, mogą występować opóźnienia w ocenie dokumentów przesyłanych do Komisji Europejskiej. Ponadto z powodu wpływu pandemii na pracę instytucji naukowych wszystkie audyty wewnętrzne, które miały się odbyć w terminach 15 marca i 30 kwietnia mogą zostać przesunięte o miesiąc lub dwa miesiące, jeśli jest taka potrzeba.
O przedłużenie terminu o 1 miesiąc można wnioskować poprzez e-tool w portalu EURAXESS. Jeśli potrzebne jest 2-miesięczne przesunięcie, należy wysłać e-mail do Komisji na adres RTD-CHARTER@ec.europa.eu
Wizyty w instytucjach (site visits): wszystkie wizyty zaplanowane na kwiecień (i być może maj – w zależności od sytuacji) zostają odwołane. Komisja Europejska i/lub eksperci oceniający skontaktują się z Państwem w późniejszym terminie, by ustalić nowe terminy wizyt.
Żadne inne terminy wizyt nie będą ustalane dopóki sytuacja na poziomie UE i poszczególnych krajów się nie unormuje. W międzyczasie używanie logotypu „HR Excellence in Research” może być kontynuowane.
Ocena dokumentów w e-tool: ocena dokumentów/raportów odbywa się w miarę możliwości i dostępności ekspertów oceniających, jak i pracowników KE, którzy obecnie pracują zdalnie. Wyniki oceny mogą zatem być udostępniane Państwu z pewnym opóźnieniem.
Więcej informacji na stronie KE.