W dniach 4-6 grudnia 2018 r. Komisja Europejska organizuje w Wiedniu największe spotkanie informacyjno-brokerskie w obszarze ICT dla programu Horyzont 2020 – ICT 2018 Imagine Digital – Connect Europe. Podczas tego spotkania prezentowane będą tematy konkursów związanych z ICT w programie Horyzont 2020 na lata 2019-2020.
Spotkanie ICT 2018 Imagine Digital – Connect Europe będzie okazją do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami do projektów składanych w obszarze ICT w ramach programu Horyzont 2020. Podczas tematycznych sesji networkingowych będzie istniała możliwość prezentacji organizacji, obszarów badawczych i pomysłów projektowych oraz zapoznania się z pomysłami innych uczestników spotkania, a tym samym nawiązania bezpośrednich kontaktów do przyszłej współpracy.
Informacje dostępne są na stronie wydarzenia ICT 2018 Imagine Digital – Connect Europe .
W celu umożliwienia nawiązania kontaktów i prezentacji pomysłów projektowych z obszaru ICT, Komisja wzorem lat ubiegłych, oferuje pokrycie (wyłącznie) kosztów transportu dla naukowców i przedsiębiorców z tzw. nowych krajów członkowskich (EU13).
Dofinansowanie może objąć 11 osób z Polski.
Wyselekcjonowane osoby nie otrzymują gotówki na pokrycie kosztów podróży – bilety organizowane są przez biuro podróży wynajęte przez KE.
Zasady dofinansowania określone przez KE:
- Koszty transportu: przejazd pociągiem (pierwsza klasa) lub przelot samolotem (klasa ekonomiczna); nie przewiduje się zwrotu kosztów w przypadku przejazdu samochodem, autobusem czy taksówką;
- Agencja turystyczna obsługująca KE skontaktuje się z każdym wyselekcjonowanym uczestnikiem indywidualnie w celu uzgodnienia szczegółów przejazdu. Agencja będzie rezerwowała i opłacała bilety na uzgodnionej z uczestnikiem trasie.
- Wyselekcjonowane osoby nie mogą we własnym zakresie ani rezerwować ani też opłacać biletów za przejazd, ponieważ Komisja Europejska nie będzie dokonywała zwrotów poniesionych kosztów.
- W przypadku rezygnacji z udziału lub zamiany zaproszonej osoby należy odpowiednio wcześniej powiadomić KE za pośrednictwem eksperta Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;
- Zmiany po dokonaniu rezerwacji przelotów nie będą możliwe.
W celu wyłonienia osób, które zostaną zgłoszone do dofinansowania przez KE, kandydat musi zgłosić do Krajowego Punktu Kontaktowego PB UE swoją kandydaturę wysyłając wypełniony, kompletny formularz (w formacie Excel) ICT_2018_PARTICIPANT_ FORM zawierający:
- Dane osobowe i kontaktowe,
- Informacje, z jakiego miasta będzie planowany wyjazd/wylot (informacja niezbędna dla agencji organizującej wyjazd),
- Link potwierdzający rejestrację na spotkanie ICT 2018 Imagine Digital – Connect Europe (link do publicznego profilu zarejestrowanego uczestnika)
Wypełniony, kompletny formularz ICT_2018_EOI_FORM zawierający:
- Opis organizacji
- Obszar zainteresowań
- Opis pomysłu projektowego
Aby spełnić wymagania zgłoszeniowe należy po kolei:
- Zarejestrować się na spotkanie ICT 2018 Imagine Digital – Connect Europe,
- Wypełnić wszystkie wymagane pola i zaznaczyć opcję „I want a Public Profile”. Po zakończeniu rejestracji Państwa profil znajdzie się na liście uczestników.
Prosimy skopiować adres profilu publicznego i wpisać w formularz ICT_2018_PARTICIPANT_ FORM link do niego (przykładowo: https://ec.europa.eu/digital-single-market/events/cf/ict2018/person.cfm?personid=43522 ).
- Wypełnić oba formularze:
- Wysłać je na adres ihnatowicz@kpk.gov.pl przed datą zamknięcia naboru (do 20.06.2018).
Weryfikację zgłoszeń przeprowadzi zespół ICT z Krajowego Punktu Kontaktowego.
Zasady formalnej weryfikacji zgłoszeń:
- Oferta finansowania kosztów podróży ze strony KE skierowana jest do naukowców i przedsiębiorców, którzy:
- wyrażą gotowość do wygłoszenia prezentacji podczas sesji tematycznych
- oraz uczestnictwa w sesjach brokerskich organizowanych w ramach Ideal-ist face2face brokerage event.
- Prezentacja, która będzie prezentowana podczas sesji tematycznych ma dotyczyć organizacji macierzystej uczestnika spotkania oraz pomysłów projektowych związanych z obszarem ICT (max. 5 min. prezentacja przygotowana w .ppt).
Uwaga: Nie zbieramy prezentacji. Zgłaszanie prezentacji będzie możliwe poprzez stronę internetową spotkania.
- Z każdej organizacji dofinansowanie może uzyskać tylko jedna osoba.
- W przypadku dużych organizacji (np. uczelni wyższych) będzie brane pod uwagę pochodzenie z danej jednostki organizacyjnej (np. z wydziału, katedry, czy zakładu).
- Pierwszeństwo będą miały osoby i organizacje, które w poprzednich latach nie uzyskały dofinansowania.
- Kolejność nadesłanych kompletnych zgłoszeń będzie brana pod uwagę.
- Niekompletne formularze nie będą brane pod uwagę.
- Na zgłoszenia czekamy max. do końca dnia 20.06.2018 (godz. 24:00). Zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
- Zgłoszenia należy wysyłać na adres:
aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl
Zasady merytorycznej weryfikacji zgłoszeń (co będzie brane pod uwagę w opisach):
Opis organizacji:
- Czy dany podmiot ma osobowość prawną?
- Jak długo dany podmiot istnieje na rynku?
- Czy planowane jest składanie wniosku do H2020? W jakim temacie.
- Czy dany podmiot brał udział w projektach europejskich lub krajowych? Proszę opisać.
- Czy dany podmiot brał udział w przygotowaniu wniosku do H2020? Opisz rolę (czy partner, czy koordynator)
- Z jakimi podmiotami dany podmiot współpracuje (nauka, przemysł) Opisz przykłady współpracy.
Opis pomysłu projektowego:
- Czy dany pomysł wpisuje się w obszar ICT w programie Horyzont 2020, czy raczej kwalifikuje się do środków krajowych?
- Czy dany pomysł jest innowacyjny w skali europejskiej?
- Czy dany pomysł wniesie coś do europejskiej wartości dodanej w danej dziedzinie?
- Czy jest sprecyzowana grupa odbiorców danej technologii?
- Czy dany pomysł będzie realizowany w międzynarodowym konsorcjum?
- Czy opisany pomysł projektowy jest konkretny i zrozumiały?
Inne zawiązane z formularzem:
- Czy zaznaczono obszary zainteresowań?
- Czy wyrażono chęć wygłoszenia prezentacji podczas sesji tematycznych?
- Czy wyrażono chęć uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w ramach Ideal-ist face2face brokerage event at the ICT 2018 Event?
Terminy:
20.06.2018 (godz. 24:00) – ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń do Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;
21-22.06.2018 – wyłonienie listy uczestników i wysłanie powiadomienia do wyselekcjonowanych i odrzuconych osób;
25.06.2018 – wysłanie listy wyłonionych uczestników do KE.
Do niniejszej wiadomości dołączone są formularze:
Dodatkowych informacji udziela:
Aleksandra Ihnatowicz
Tel.: +48 795 112 967
Email: aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl