W dniach 19-20 września 2019 r. Komisja Europejska organizuje w Helsinkach ICT Proposers’ Day 2019 – największe spotkanie informacyjno-brokerskie dla obszaru ICT w programie Horyzont 2020. Podczas tego spotkania prezentowane będą tematy konkursów związanych z ICT w ostatnim roku programu H2020. Aby ułatwić nawiązanie kontaktów i prezentację pomysłów projektowych z obszaru ICT, Komisja – wzorem lat ubiegłych – oferuje pokrycie kosztów transportu dla naukowców i przedsiębiorców z krajów EU13. Dofinansowanie może objąć 11 osób z Polski. Wnioski należy złożyć do 25 marca 2019 r.
Tematy z Programu Pracy LEIT-ICT 2020 są pogrupowane w następujące bloki:
- Artificial Intelligence and Technologies for Digitising European Industry and Economy
- European Data Infrastructure: HPC, Big Data and Cloud technologies
- 5G
- Next Generation Internet (NGI)
- Cross-cutting activities
- International Cooperation activities
- Digitising and transforming European industry and services: digital innovation hubs and platforms
- Platforms and Pilots
- Cybersecurity
Lista tematów (wersja Draft) przewidzianych na rok 2020 znajduje się w pliku.
Spotkanie ICT Proposers’ Day 2019 będzie okazją do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami do projektów składanych w obszarze ICT, w ramach programu Horyzont 2020. Podczas tematycznych sesji networkingowych będzie istniała możliwość prezentacji organizacji, obszarów badawczych i pomysłów projektowych oraz zapoznania się z pomysłami innych uczestników spotkania, a tym samym nawiązania bezpośrednich kontaktów do przyszłej współpracy.
Szczegóły dotyczące spotkania ICT Proposers’ Day 2019 pojawią się już wkrótce (koniec marca) na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej oraz stronach KPK.
W celu umożliwienia nawiązania kontaktów i prezentacji pomysłów projektowych z obszaru ICT, Komisja – wzorem lat ubiegłych – oferuje pokrycie (wyłącznie) kosztów transportu dla naukowców i przedsiębiorców z tzw. nowych krajów członkowskich (EU13). Dofinansowanie może objąć 11 osób z Polski.
Wybrane osoby nie otrzymują gotówki na pokrycie kosztów podróży – bilety organizowane są przez biuro podróży wynajęte przez Komisję Europejską.
Zasady dofinansowania określone przez KE:
Koszty transportu: przejazd pociągiem (pierwsza klasa) lub przelot samolotem (klasa ekonomiczna); nie przewiduje się zwrotu kosztów w przypadku przejazdu samochodem, autobusem czy taksówką;
Agencja turystyczna obsługująca KE skontaktuje się z każdym wyselekcjonowanym uczestnikiem indywidualnie w celu uzgodnienia szczegółów przejazdu. Agencja będzie rezerwowała i opłacała bilety na uzgodnionej z uczestnikiem trasie.
Wyselekcjonowane osoby nie mogą we własnym zakresie ani rezerwować, ani też opłacać biletów za przejazd, ponieważ Komisja Europejska nie będzie dokonywała zwrotów poniesionych kosztów.
W przypadku rezygnacji z udziału lub zamiany zaproszonej osoby należy odpowiednio wcześniej powiadomić KE za pośrednictwem eksperta z Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE.
Zmiany po dokonaniu rezerwacji przelotów nie będą możliwe.
W celu wyłonienia osób, które zostaną zgłoszone do dofinansowania, kandydat musi zgłosić do Krajowego Punktu Kontaktowego PB UE swoją kandydaturę wysyłając mailem następujące informacje:
Wypełniony, kompletny formularz ICT_2019_PARTICIPANT_FORM zawierający:
- Dane osobowe i kontaktowe
- Informacje, z jakiego miasta będzie planowany wyjazd/wylot (informacja niezbędna dla agencji organizującej wyjazd).
Wypełniony, kompletny formularz ICT_2019_EOI_ FORM zawierający:
- Opis organizacji
- Obszar zainteresowań B+R+I
- Opis pomysłu projektowego wpisującego się w tematy z Programu Pracy LEIT-ICT 2020. Lista tematów (wersja Draft) dostępna w pliku.
Aby spełnić wymagania zgłoszeniowe należy po kolei:
- Wypełnić oba formularze (ICT_2019_PARTICIPANT_FORM oraz ICT_2019_EOI_FORM)
- Wysłać je na adres aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl przed datą zamknięcia naboru (do 25 marca 2019).
- Weryfikację zgłoszeń przeprowadzi zespół ICT z Krajowego Punktu Kontaktowego, we współpracy z przedstawicielem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zasady formalnej weryfikacji zgłoszeń:
Oferta finansowania kosztów podróży ze strony KE skierowana jest do naukowców i przedsiębiorców, którzy:
- wyrażą gotowość do wygłoszenia prezentacji podczas sesji networkingowych (Networking Sessions)
- oraz uczestnictwa w sesjach brokerskich organizowanych w ramach Ideal-ist face2face Brokerage Event
- rejestrując się na spotkanie wyrażą zgodę na Public Profile – ich profil będzie widoczny na liście zgłoszonych uczestników.
Prezentacja, która będzie przedstawiana podczas sesji networkingowych ma dotyczyć organizacji macierzystej uczestnika spotkania oraz pomysłów projektowych związanych z obszarem ICT (max. 5-minutowa prezentacja przygotowana w Power Point).
Uwaga: Nie zbieramy prezentacji. Zgłaszanie prezentacji będzie możliwe poprzez stronę internetową spotkania.
Z każdej organizacji dofinansowanie może uzyskać tylko jedna osoba. W przypadku dużych organizacji (np. uczelni) będzie brane pod uwagę pochodzenie z danej jednostki organizacyjnej (np. z wydziału, katedry czy zakładu). Pierwszeństwo będą miały osoby i organizacje, które w poprzednich latach nie uzyskały dofinansowania.
Będzie brana pod uwagę kolejność nadesłanych kompletnych zgłoszeń. Niekompletne formularze nie będą brane pod uwagę.
Na zgłoszenia czekamy do 25 marca 2019 (do godz. 24:00). Należy je wysyłać na adres aleksandra.ihnatowicz@kpk.gov.pl. Zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
Zasady merytorycznej weryfikacji zgłoszeń (co będzie brane pod uwagę w opisach):
Opis organizacji (5 punktów):
- Czy dany podmiot ma osobowość prawną?
- Jak długo dany podmiot istnieje na rynku?
- Czy planowane jest składanie wniosku do Horyzontu 2020? W jakim temacie.
- Czy dany podmiot brał udział w projektach europejskich lub krajowych? Proszę opisać.
- Czy dany podmiot brał udział w przygotowaniu wniosku do H2020? Opisz rolę (czy partner, czy koordynator)
- Z jakimi podmiotami dany podmiot współpracuje (nauka, przemysł) Opisz przykłady współpracy.
Opis pomysłu projektowego (10 punktów):
- Czy dany pomysł wpisuje się w obszar ICT w programie Horyzont 2020, czy raczej kwalifikuje się do środków krajowych?
- Czy dany pomysł jest innowacyjny w skali europejskiej?
- Czy dany pomysł wniesie coś do europejskiej wartości dodanej w danej dziedzinie?
- Czy jest sprecyzowana grupa odbiorców danej technologii?
- Czy dany pomysł będzie realizowany w międzynarodowym konsorcjum?
- Czy opisany pomysł projektowy jest konkretny i zrozumiały?
Inne zawiązane z formularzem:
- Czy zaznaczono obszary zainteresowań?
- Czy wyrażono chęć wygłoszenia prezentacji podczas sesji networkingowych?
- Czy wyrażono chęć uczestnictwa w spotkaniach organizowanych w ramach Ideal-ist Face2Face Brokerage Event.
Terminy:
25 marca 2019 (godz. 24:00) – ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń do Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE;
26-29 marca 2019 – wyłonienie listy uczestników i wysłanie jej do KE.
1 kwietnia 2019 – wysłanie powiadomienia do wyselekcjonowanych i odrzuconych osób.
Informacja dot. przetwarzania danych osobowych zgłaszających
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk z siedzibą w Warszawie, którego jednostką jest Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE (Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE IPPT PAN, ul. Wawelska 14, 02-061 Warszawa, kpk@kpk.gov.pl, +48 22 828 74 83) jest administratorem danych osób, które przesyłają swoje zgłoszenia o dofinansowanie udziału w ICT Proposers’ Day 2019. Dane będą wykorzystywane w celu weryfikacji zgłoszeń oraz wyboru tych, które zostaną przesłane do KE – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dane osób zakwalifikowanych będą udostępnione KE w celu dofinansowania ich udziału w ICT Proposers’ Day 2019. Więcej informacji w zakresie przetwarzania Twoich danych i przysługujących Ci uprawnieniach znajdziesz TUTAJ lub kontaktując się z powołanym Inspektorem Ochrony Danych z wykorzystaniem iod@ippt.pan.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Aleksandra Ihnatowicz
Tel.: +48 795 112 967