Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów JavaScript - działanie strony jest mocno ograniczone.

Tematy z ICT powiązane z naukami społeczno-ekonomicznymi i humanistycznymi

Jako uzupełnienie raportu “Opportunities for Researchers from the Socio-economic Sciences and Humanities (SSH)”, zaprezentowanego na stronie KPK PB UE, przygotowaliśmy zestawienie tematów z obszaru ICT, gdzie w pewnym zakresie jest możliwe zaangażowanie podmiotów z obszaru nauk społeczno-ekonomicznych i humanistycznych.

Zestawienie zostało przygotowane na podstawie prezentacji reprezentantów KE i odzwierciedla własną interpretację zapisów z tych prezentacji.

Na podstawie tych prezentacji wysnuty został wniosek, iż jednostki zajmujące się naukami społeczno-ekonomicznymi i humanistycznymi mogą we wskazanych w tabelce tematach prowadzić min. następujące prace badawcze:

  • zaproponowanie nowych modeli biznesowych;
  • ocena wpływu danej technologii na gospodarkę (poszczególne gałęzie gospodarki europejskiej);
  • zbadanie akceptacji danej technologii w grupie odbiorców końcowych, do których dedykowana jest dana technologia/ usługa/ rozwiązanie (np. osoby starsze);
  • zbadanie społeczno-ekonomicznych konsekwencji zastosowania danej technologii;
  • zbadanie akceptacji danej technologii w społeczeństwie;
  • ocena efektywności danego rozwiązania;
  • efektywności, skuteczności i jakości usług (np. publicznych);
  • identyfikacja konkretnych wyzwań w danym sektorze (np. w sektorze publicznym);
  • przyłączenie się do grup dialogu społecznego nt. zastosowania danej technologii;
  • identyfikacja barier związanych z zastosowaniem danej technologii;
  • badania nad stylem życia;
  • udział w projektowaniu usług (np. publicznych).

W CELU OKREŚLENIA SWOJEJ ROLI W DANYM TEMACIE PROSIMY ZAPOZNAĆ SIĘ ZE SZCZEGÓŁOWYM OPISEM DANEGO TEMATU NA PARTICIPANT PORTAL LUB W PROGRAMIE PRACY.

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć na stronie: polityka prywatności.